W Szkole Podstawowej w Ostaszewie możliwe jest uzyskanie dokumentu elektronicznego – mLegitymacja. mlegitymacja jest częścią aplikacji opracowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji – mObywatel.
Dokument elektroniczny – mLegitymacja szkolna ma taką samą funkcję i moc prawną, jak legitymacja w wersji papierowej. Nie jest dokumentem obligatoryjnym. Za pomocą mLegitymacji szkolnej można:
- potwierdzić, że jest się uczniem danej szkoły,
- skorzystać z ulg i zwolnień, które przysługują po okazaniu legitymacji.
Dzięki mLegitymacji można zapomnieć o noszeniu tradycyjnego dokumentu. To tradycyjna legitymacja szkolna, ale wyświetlana na ekranie telefonu. Wydanie i unieważnienie mLegitymacji jest bezpłatne!
Ważne! Uczeń musi posiadać:
- numer PESEL
- aktualną legitymację szkolną w wersji papierowej lub w postaci plastikowej karty.
W celu uzyskania mLegitymacji należy:
- zapoznać się z Regulaminem mLegitymacji szkolnej oraz ze wszystkim załącznikami dostępnymi na stronie internetowej szkoły: www.spostaszewo.pl
- pobrać wniosek ze strony internetowej szkoły, wypełnić (rodzic/opiekun prawny) i dostarczyć do sekretariatu,
- udostępnić zdjęcie poprzez dziennik elektroniczny Edu Vulcan lub przesyłając na maila do sekretariatu: sekretariat@spostaszewo.pl (aktualne zdjęcie spełniające wymogi zdjęcia dokumentowego w formacie JPG lub JPEG. Poprawne wymiary to: 496px (wysokość) i 354px (szerokość) lub proporcjonalnie więcej. UWAGA! Aby zadziałała funkcjonalność mLegitymacji możliwe jest dodanie zdjęcia o innych proporcjach, ale tylko w rozmiarze większym niż zalecany. Takie zdjęcie może jednak po zapisaniu ulec zniekształceniu. W tym celu należy skorzystać z generatora dostępnego pod adresem http://www.passport-photo.online/pl/zdjecie-do-mlegitymacji
- zainstalować na urządzeniu mobilnym aplikację mObywatel ze sklepu Google Play lub App Store,
- odebrać w sekretariacie szkoły kod QR oraz kod aktywacyjny w celu pobrania mLegitymacji (odbiór potwierdzić datą i podpisem),
- w aplikacji mObywalel zeskanować otrzymany kod QR oraz wpisać kod aktywacyjny po załadowaniu wyświetla się mLegitymacja.
Aby unieważnić mLegitymację szkolną w przypadku: uszkodzenia, niepoprawnego działania lub utraty rządzenia mobilnego należy:
- pobrać wniosek ze strony internetowej szkoły,
- wypełniony wniosek przez rodzica/opiekuna prawnego dostarczyć do sekretariatu szkoły
Aktywowanie usługi mLegitymacja na urządzeniu mobilnym
- Aby aktywować usługę mLegitymacja, należy:
- uruchomić Aplikację mObywatel i zalogować się do niej,
- wybrać opcję dodaj mLegitymację,
- zapoznać się z informacją o procesie aktywacji mLegitymacji,
- zapoznać się z regulaminem i zaakceptować go,
- zapoznać się z klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych,
- wyrazić zgodę dla systemu Android na używanie zasobów systemowych (jeśli taka zgoda nie była jeszcze udzielona),
- zeskanować kod QR otrzymany w szkole; w przypadku problemu kod można wprowadzić korzystając z klawiatury telefonu,
- wprowadzić kod aktywacyjny otrzymany w szkole,
- zatwierdzić komunikat i wczytać dane legitymacji do Aplikacji mObywatel.
Po pobraniu danych z systemu automatycznie jest tworzony i pobierany certyfikat kryptograficzny potwierdzający autentyczność pobranych danych. Certyfikat przypisany jest do Użytkownika i urządzenia mobilnego, którym posługuje się Użytkownik. W celu utworzenia certyfikatu i zarządzania certyfikatami Dostawca przetwarza dane osobowe Użytkownika oraz nazwę urządzenia, dla którego certyfikat został wydany.
Ważność certyfikatu jest ograniczona w czasie i jest tożsama z okresem ważności wydanej uczniowi odpowiednio legitymacji szkolnej albo e-legitymacji szkolnej.
Więcej informacji: https://info.mobywatel.gov.pl/dokumenty/legitymacja-szkolna
Załączniki: