mLegitymacja

W Szkole Podstawowej w Ostaszewie możliwe jest uzyskanie dokumentu elektronicznego – mLegitymacja.  mlegitymacja jest częścią aplikacji opracowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji – mObywatel.

Dokument elektroniczny – mLegitymacja szkolna ma taką samą funkcję i moc prawną, jak legitymacja w wersji papierowej. Nie jest dokumentem obligatoryjnym. Za pomocą  mLegitymacji szkolnej można:

  • potwierdzić, że jest się uczniem danej szkoły,
  • skorzystać z ulg i zwolnień, które przysługują po okazaniu legitymacji.

Dzięki mLegitymacji można zapomnieć o noszeniu tradycyjnego dokumentu. To tradycyjna legitymacja szkolna, ale wyświetlana na ekranie  telefonu. Wydanie i unieważnienie mLegitymacji jest bezpłatne!

Ważne! Uczeń musi posiadać:

  • numer PESEL
  • aktualną legitymację szkolną w wersji papierowej lub w postaci plastikowej karty.

W celu uzyskania mLegitymacji należy:

  • zapoznać się z Regulaminem mLegitymacji szkolnej oraz ze wszystkim załącznikami dostępnymi na stronie internetowej szkoły: www.spostaszewo.pl
  • pobrać wniosek ze strony internetowej szkoły, wypełnić (rodzic/opiekun prawny) i dostarczyć do sekretariatu,
  • udostępnić zdjęcie poprzez dziennik elektroniczny Edu Vulcan lub przesyłając na maila do sekretariatu: sekretariat@spostaszewo.pl (aktualne zdjęcie spełniające wymogi zdjęcia dokumentowego w formacie JPG lub JPEG. Poprawne wymiary to: 496px (wysokość) i 354px (szerokość) lub proporcjonalnie więcej. UWAGA! Aby zadziałała funkcjonalność mLegitymacji możliwe jest dodanie zdjęcia o innych proporcjach, ale tylko w rozmiarze większym niż zalecany. Takie zdjęcie może jednak po zapisaniu ulec zniekształceniu. W tym celu należy skorzystać z generatora dostępnego pod adresem http://www.passport-photo.online/pl/zdjecie-do-mlegitymacji
  • zainstalować na urządzeniu mobilnym aplikację mObywatel ze sklepu Google Play lub App Store,
  • odebrać w sekretariacie szkoły kod QR oraz kod aktywacyjny w celu pobrania mLegitymacji (odbiór potwierdzić datą i podpisem),
  • w aplikacji mObywalel zeskanować otrzymany kod QR oraz wpisać kod aktywacyjny po załadowaniu wyświetla się mLegitymacja.

Aby unieważnić  mLegitymację szkolną w przypadku: uszkodzenia, niepoprawnego działania lub utraty rządzenia mobilnego należy:

  • pobrać wniosek ze strony internetowej szkoły,
  • wypełniony wniosek przez rodzica/opiekuna prawnego dostarczyć do sekretariatu szkoły

Aktywowanie usługi mLegitymacja na urządzeniu mobilnym

  • Aby aktywować usługę mLegitymacja, należy:
    • uruchomić Aplikację mObywatel i zalogować się do niej,
    • wybrać opcję dodaj mLegitymację,
    • zapoznać się z informacją o procesie aktywacji mLegitymacji,
    • zapoznać się z regulaminem i zaakceptować go,
    • zapoznać się z klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych,
    • wyrazić zgodę dla systemu Android na używanie zasobów systemowych (jeśli taka zgoda nie była jeszcze udzielona),
    • zeskanować kod QR otrzymany w szkole; w przypadku problemu kod można wprowadzić korzystając z klawiatury telefonu,
    • wprowadzić kod aktywacyjny otrzymany w szkole,
    • zatwierdzić komunikat i wczytać dane legitymacji do Aplikacji mObywatel.

Po pobraniu danych z systemu automatycznie jest tworzony i pobierany certyfikat kryptograficzny potwierdzający autentyczność pobranych danych. Certyfikat przypisany jest do Użytkownika i urządzenia mobilnego, którym posługuje się Użytkownik. W celu utworzenia certyfikatu i zarządzania certyfikatami Dostawca przetwarza dane osobowe Użytkownika oraz nazwę urządzenia, dla którego certyfikat został wydany.

Ważność certyfikatu jest ograniczona w czasie i jest tożsama z okresem ważności wydanej uczniowi odpowiednio legitymacji szkolnej albo e-legitymacji szkolnej.

Więcej informacji:  https://info.mobywatel.gov.pl/dokumenty/legitymacja-szkolna

Załączniki: